Az offline és az online kommunikáció kapcsolata Szerző: rastera
Nem kiváltják, inkább kiegészítik az offline kommunikációs eszközöket az online megoldások. Bár a digitális előretörés szemmel látható, még léteznek célcsoportok, amelyeket könnyebb elérni óriásplakátokkal, mint influencerekkel.

Offline és online, kéz a kézben
Napjainkban kijelenthető: az offline és az online kommunikáció továbbra sem létezhet egymás nélkül. Az információcsere folyamata során a két típus nem helyettesíti a másikat, inkább kiegészíti, teljesebbé teszi az összképet. Mindkét verziónak megvannak a felületei.
Offline kommunikációs csatornák:
- Televíziók
- Rádiók
- Újsághirdetések
- Óriásplakátok
- Szórólapok
Online kommunikációs csatornák:
- E-mail, hírlevelek
- Közösségi médiafelületek (Facebook, Instagram)
- Videómegosztók (YouTube)
- Blogok
- Mikroblogok (Twitter)
- Képmegosztók
Tartja magát az offline világ
A fentiek a hagyományos, ember és ember közötti kommunikáció mellett a direkt marketing területén is összeegyeztethetőek. Még 2016-ban nyilatkozott a témáról a Magyar Telekom kommunikációs igazgatója, valamint a Microsoft Magyarország marketingigazgatója, és egyetértettek abban, hogy bár a digitális platformok megváltoztatják a marketinget, a hagyomános offline médiacsatornák használata továbbra is kihagyhatatlan.
Persze ettől még látható trend, hogy a digitális megoldások törnek előre, folyamatosan megújulnak, és szinte követhetetlen iramot diktálnak a felhasználók számára, ám ezzel együtt az offline megoldások eltűnése nehezen képzelhető el rövidtávon.
Elengedhetetlen a targetálás
Amikor kommunikálunk valamit, és szeretnénk azzal minél több embert elérni, azt kell leginkább meghatározni, hogy ki a célközönség. A targetálás, a személyre szabás az egyik legfontosabb része a feladatnak. Nagyon leegyszerűsítve: ha a fiatal generációhoz, a tinédzserekhez akarunk szólni, egy Instagramon „tevékenykedő” influencer hatékonyabb egy tévés hirdetésnél vagy PR-cikknél. Ha viszont regionális szinten akarunk valamit eljuttatni a célközönséghez, a plakát készítés és a szórólapok ereje még mindig jelentős, ráadásul ár-érték arányban is kiválóan teljesíthetnek.
Kombinált hatékonyság
Az offline kommunikáció sikere kevésbé mérhető pontos számadatokkal, mint az online eszközök, ám így is meg lehet figyelni néhány érdekes összehasonlítást. A Defy Media kutatása szerint például a fiatal válaszadók 67 százaléka nem tudna YouTube nélkül élni, az idősebbek között viszont csak 36 százalék ragaszkodik a televízióhoz – ez az információ marketing tanácsadásnak sem utolsó. Ha valaki szeretné mindkét korosztályt, célcsoportot elérni, a leghatékonyabb a kombinált megoldás.