Milyen a jó szöveg? Szerző: rastera
A szövegírás az alapvető kommunikáció része, sok területen jelenti a marketingtevékenység alapját, ezért ha nem megfelelő, több kárt okoz, mint hasznot. A legfontosabb a célközönség meghatározása, de a helyesírást sem lehet figyelmen kívül hagyni.

A legfontosabb kérdés: kinek szól?
Ha valaki az online marketing világában próbál érvényesülni, mindenképpen találkozik a szövegírás problémájával. Vagy fogalmazzunk úgy, hogy a szövegírás feladatával, mert probléma csak akkor lesz, ha valaki rosszul oldja meg azt.
Hogy milyen a jó szöveg, azt azután lehet meghatározni, ha eldöntöttük:
- Mi a motivációja az írásnak?
- Kinek szól?
- Mit kell elérnie?
- Mi a feladata?
Áldozat a Google oltárán
Általánosságban elmondható, és egy óriásplakáttól kezdve a dm levél sablonon át a blogbejegyzésig mindenre érvényes, az a hibátlan helyesírás szükségessége. Egy személy vagy cég nem vehető komolyan, hiteltelenné válik, ha nem tartja be a magyar nyelv szabályait a saját honlapját, vagy akár egy e-mailben. Legyen ez a minőségi faktor az arculatterv része.
Kivételnek tekinthető, ha keresőoptimalizálás céljával készül a szöveg: ilyenkor a kulcsszavak külön- és egybeírását nem mindig veszik figyelembe. Áldozat ez az eredményesség és a Google oltárán.
Ha már ezt említettük, nézzük meg, minek kell megfelelnie egy jó SEO-szövegnek? Oda kell figyelni a hosszára, mert a céltól függően nem mindegy, hogy 2000 karakteres blogbejegyzés, vagy egy négyszer hosszabb átfogó elemzés születik egy témáról. Az biztos, hogy a Google „szereti” az egyedi tartalmakat – ilyen cikkek jelennek meg nálunk is.
Az is fontos, hogy megfelelő kulcsszavakat tartalmazzon a szöveg, azaz ha az internetes keresőkön szeretnénk elérni az embereket, tudnunk kell, hogyan keresnek az adott témára. Egy marketing tanácsadás során mindig elhangzik: a kulcsszókutatás sarokpont.
Adjuk át az üzenetet
De ez csak a technikai háttér. Ha azt szeretnénk, hogy el is olvassák az emberek, amit írunk nekik, megfelelően tagolt, kiemelésekkel színesített, jól értelmezhető szövegre van szükség. A többszörösen összetett mondatokat kár erőltetni, minél egyszerűbben igyekezzünk átadni az üzenetet. Minden szöveg legfontosabb tulajdonsága a hasznos és érdekes tartalom. Egyértelmű tanácsunk tehát, hogy áldozz az igényes szövegre.
A stílus szintén a célközönségtől függ. Fiataloknak akarsz üzenni? Mehet a tegezőség, a laza hangnem, a szleng. Idősebb korosztály a célcsoport? Add meg a tiszteletet, magázódj, fogalmazz tisztán, érthetően. Cégvezetőkhöz, vezérigazgatókhoz akarsz eljutni? A szöveg legyen rövid, feszes, az információk látszódjanak egyértelműen.
A cselekvés előtt tehát azt a kérdést kell feltenni: mi a célja a szövegnek?