Kapcsolat

Öt dolog, amit tudnod kell a nyomtatás jövőjéről Szerző: rastera

Trendek 2019.08.27

A kiskereskedelem az utóbbi években jelentős változásokon ment keresztül, ezek közül sok a nyomtatás területét is érintette. A folyamatosan megújuló trendek követése nem csak az ügyfelek igényeinek kielégítése miatt fontos. Egy okos cég így a működési költségeit is csökkenteni tudja. Vegyük sorra, milyen tendenciák várhatóak a nyomdaipar nem túl távoli jövőjében!

Nyomtatási trendek, nyomtatás jövője

1. A digitális nyomtatás térhódítása

A digitális nyomtatás piacát 2023-ra 28,85 milliárd dollárosra becsülik. Az ehhez való alkalmazkodás kulcsfontosságú lehet egy nyomtatással foglalkozó cég életében, mint amilyen a Rastera is. A mai digitális nyomtatási technológiák rohamosan fejlődnek gyors, kiváló minőségű terveket kínálva elfogadható költségek mellett. Ennek eredményeként egyre több nyomdász dönt arról, hogy átáll erre a technológiára. Ez nem véletlen, hiszen lehetővé teszi a minimális példányszámú nyomtatást is, így komoly rugalmasságot biztosít az ügyfelek számára. A testreszabás iránti igény növekedésével az ofszet nyomtatás kevésbé lesz meghatározó a piacon, ezért a vállalkozások számára elengedhetetlen a digitális átállás.

2. A testreszabás iránti igény

Eleinte, amikor néhány ügyfél azt kérte a nyomdaipari cégektől, hogy testreszabott termékeket kapjanak, az ipar nem vette komolyan a jelenséget. Aztán egyre jobban megvetette lábát ez a trend. Évről évre egyre több ügyfél kívánja kidolgozni például a terméke egyedi csomagolását, egyedi grafikákat használ és ezekben segítséget vár el a cégektől is. A digitális nyomtatás térhódításával mindezeken kívül gyorsabb és jobb nyomatok válnak normává, amely lehetővé teszi a minőségi testreszabást az ügyfelek részére.

3. Nyomtatás a dobozba

A dobozok belsejébe való nyomtatás valószínűleg még idén elterjed az egyik legfrissebb trendként. Sok vállalat kezdte már el kínálni ezt a lehetőséget, mert erősíti a márkanevet és fokozza a csomagolás élményét. A professzionálisabb és személyre szabottabb megjelenés elérése mellett ez a nyomtatási stratégia segíthet a lopások előfordulásának csökkentésében is, mivel az emberek ritkábban tulajdonítanak el olyan csomagot, amelyen nem látszik annak tartalma vagy a feladó neve.

4. A fenntarthatóság fontossága

A fenntarthatóság egyre fontosabb téma a világban. A környezetvédelmi mozgalmak megváltoztatták a fogyasztók hozzáállását, erre pedig a nyomdaipar is reagált. A hulladék és a szennyezés elleni küzdelem érdekében a gyártók most olyan berendezéseket hoznak létre, amelyek nem tartalmaznak oldószeres alapú bevonatot. Egyre több új, fenntartható megoldást találnak ki, a doboz belsejébe való nyomtatás is egy ezek közül.

5. „Pay as you go” nyomtatási modell

Az ügyfelek hagyományosan havi számlát kapnak a nyomdaipari cégektől, miután azok elvégezték a rájuk bízott munkákat. Egy ilyen számla tartalmazza az egyes feladatok leírását, költségeit és tartalmazza a fizetésről szóló részleteket, például annak határidejét is. A piaci kereslet miatt ezt a fizetési modellt azonban hamarosan felváltja az úgynevezett „pay as you go” modell, amely sokkal nagyobb rugalmasságot kínál az ügyfelek számára: a havonta érkező számla kivárása helyett azonnal fizethetnek. Ez a modell megkönnyíti a nyomdák számára az ügyfélkezelést és csökkenti a cash flow-kat is.

Összegzés

Izgalmas időszak előtt áll a nyomdaipar, a felsorolt öt trend pedig szükségessé teszi a ráncfelvarrást a teljes szakma számára. Aki nem akar lemaradni, az megnyitja az ajtót a progresszív technológiák és kreatív módszerek előtt, amelyek megfelelnek az ügyfelek igényeinek és csökkentik a költségeket. Ez segítheti a vállalkozásokat céljaik elérésében és a gazdasági fejlődésben.