Direkt marketing trendek 2019-ben Szerző: rastera
Miért éri meg egy drágának tűnő influencerbe fektetni? Hogyan hatnak az élő videók? Továbbra is hatékony a közösségi média? Összegyűjtöttünk öt hatékonyabb direkt marketing módszert, amit idén érdemes követni.
1. Influencer marketing
2018-ban is az egyik leghatékonyabb eszköznek számított egy ismert, sok követővel rendelkező influencer felkérése, mint direkt marketing eszköz. Fontos azonban most is megemlíteni, hiszen vezető trend maradt. Egyre több cég alkalmaz népszerű véleményvezéreket a márkája népszerűsítésére. Amilyen felkapott, olyan bonyolult is ez az eszköz: fontos, hogy hiteles személyiséget válassz, mert az egész ötlet a visszájára is fordulhat, ha alkalmatlan emberrel szerződsz. A magyar piac pedig meglehetősen szűk, a színvonalas véleményformálók legtöbbje már tele van szerződéssel, saját márkát csinált, vagy mindkettőben érintett. Mindezek mellett az influencerek meglhetősen drágák is.
2. Chatbotok
Néhány éve még idegesítő, fölösleg funkciónak számított, ma már hatékony direkt marketing eszköz a chatbot. A felhasználó egyre nagyobb választékból meríthet, ha terméket keres, ezért minél előbb, minél hatékonyabb információra van szüksége, ha egy weboldalra téved. Ha ezt egy honlapon nem találja meg másodpercek alatt, akkor egyszerűen továbbáll egy másikra. Ha azonban azt látja, hogy nálad bármit kérdezhet, és erre még gyorsan választ is kap, akkor biztosan marad majd.
3. Közösségi média
Egyre többen kérdőjelezik meg a közösségi média, de leginkább a Facebook szerepét a hatékony marketing területén. Amíg azonban van, aki használja ezeket a felületeket, addig igenis érdemes marketingeszközként tekinteni rájuk. Néhány hatásos, kreatív üzenet minden közösségi oldalon pozitív eredménnyel járhat. A cél a minél nagyobb aktvitás kiváltása hatékony eszközökkel. Ez pedig 2019-re úgy tűnik, eltolódhat az önreklámról a hasznos tartalom irányába. Azaz nem feltétlenül a saját márka direkt reklámozása a legfőbb cél, hanem a felhasználók tájékoztatása például színvonalas, saját bogbejegyzések, egyéb tartalmak megosztásával.
4. Videók, leginkább élőben
Idén is inkább videót nézünk, mint cikket olvasunk, ez semmiképpen sem változik majd. Ha komolyan veszed a marketinget, havonta egy saját tartalmú videót mindenképp megosztasz majd az oldaladon. A Facebook ráadásul inkább az élő videót majd előnyben, úgyhogy gondolkodnod kell ilyen tartalomban is. De ne minden áron tedd ezt meg: ha nem tudsz színvonalasan élőzni, inkább ne csináld, mert hasonlóan járhatsz, mint egy rossz influencerrel. Készíts termékvideót, de bánj okosan az idővel. Ahogy olvasásra, úgy videózásra is egyre kevesebb időt szán a vásárlód. A tartalom legyen minél pörgősebb, különben senki sem nézi majd végig.
5. Felhasználók tartalmai
Ingyenes képek, ingyenes videók, ingyenes szövegek, ráadásul első kézből – ezek a felhasználói tartalmak. Ösztönözd a vásárlóidat arra, hogy maguk készítsenek felvételt a termékedről, szolgáltatásodról, cégedről. Ennél hatásosabb direkt marketing trendet nehezen tudunk elképzelni, hiszen az elégedett felhasználótól jön a közvetlen üzenet a még bizonytalan vásárlóhoz. Ehhez már csak egy valami kell: a színvonalas termék.
Ha további tippekre van szükséged a marketinggel kapcsolatban, akkor ránk számíthatsz, hiszen a marketing tanácsadás az egyik kiemelt szolgáltatásunk.