Kapcsolat
Direkt marketing a postaládádba

Direkt Marketing

A sikeres marketing összetett feladat, ami különleges szaktudást igényel. Ez egy célzott, adott ügyfelekre hangolt, interaktív módszer. Ebben azonban nemcsak a közösségi oldalak és a Google hirdetési rendszerei játszanak fontos szerepet, hanem számos más marketingmegoldás is.

A direkt marketing lényege, hogy a hirdető a hagyományosnak számító közvetítő médiumok, azaz a tévé, a rádió vagy éppen a sajtó kihagyásával, közvetlenül juttatja el üzenetét a fogyasztóhoz. A direkt marketing sok csatornán keresztül megvalósulhat, ilyen az e-mail, a telefon, a dm levél vagy éppen az SMS. Fontos összehangolni ezeket a különböző területeket, hogy hatásuk egymást erősítsék.

A direkt marketingen belül van egy terület, amiben mi is segítséget tudunk nyújtani, ez pedig a direkt levelezés. Ezt mi szakmán belül egységesen dm levelezésnek nevezzük. A dm levél segítségével bizonyos célcsoportok hatékonyan érhetőek el kedvezményes ajánlatokkal, dm-levelekkel. A kreatív direkt marketing megoldásokkal pedig esélyed van a fiatalokat, a specifikus célcsoportokat, a kisszámú, szegmentált csoportokat is elérni.

Mire gondolunk konkrétan?

Azok a vállalkozások, akik kifejezetten az egyes céljaikhoz igazítják a levelező kampányaikat, minden esetben megtalálják a célközönségüket, jóval nagyobb bevételre tehetnek szert. De van egyáltalán jó dm levél sablon?

Vegyük sorra a lehetőségeidet!

A képeslapok bűvöletében

Képeslapok

A képeslap az egyik leginkább értelmezhető, leggazdaságosabb, ezzel együtt a leghatékonyabb üzenetküldő eszköz, amelyet a különböző termékek és szolgáltatások népszerűsítésére használhatsz. A nagyobb méretű lapok nagyobb hatást is váltanak ki, de ezeknek a költségei is magasabbak.

Összegyűrt figyelemfelkeltés

Boríték nélkül

A képeslapokon kívül is sok olyan hatásos direkt marketing eszköz létezik, ami a postaládádba kerül, de nem igényel borítékot. Ezek jellemzően brosúrák vagy szórólapok, illetve self-mailerek. Látványos színekkel, divatos mintákkal szokták feldobni, hogy minél vonzóbbnak mutatkozzon. Hagyni kell némi helyet a képek és a termékinformációk megjelenítésére is, de a szöveget nem szabad túlzásba vinni!

Direkt marketing személyre szabva

Kiemelt, perszonalizált szövegek

Egy hagyományos levél is feldobható néhány vastagon szedett betűvel, perszonalizált szövegrésszel vagy különleges grafikai megoldással. Emelj ki néhány fontos szót, irányítsd arra a leendő ügyfeled figyelmét, amivel vásárlásra ösztönzöd. Ha igazán jól csinálod, az adott ügyfél ízlése szerint minden levélben mást emelsz majd ki. Nem egyszerű, de hatásos módszer, megéri fáradni vele.

Levelek, minden mennyiségben

Levelezőlisták, tömeges postai levélküldés

Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a levelező lista az egyik legjobb módja annak, hogy egy adott szervezet meghatározhassa a direkt levelezési kampány sikerét. Ez azonban hosszadalmas munka, mert folyamatosan tisztítani kell az adatbázist. Tömeges postai levélfeladás, de akár a végletekig szegmentált célcsoportokra bontva. Hidd el, megéri: ha olyannak küldesz levelet, aki valóban érdeklődhet a terméked, szolgáltatásod iránt, komoly megtérülésre számíthatsz.

Direkt marketing kreatívan

Dimension mailer: formába öntve

Kreatív és interaktív megoldás a direkt marketingre, amikor a boríték például egy kirakót rejt, amiből a címzettnek fel kell építenie a terméket. Ez a prospektus és a szórólap továbbfejlesztett változata, amely bevonja a felhasználót, egy átlagos emberből vevőt generál. Magyar szó nincs igazán rá, angolul „dimension mailernek” nevezik. Jó példa rá egy kinyitható képeslap is, amiből hirtelen egy pici, divatosan berendezett szoba ugrik elő.

Sok mindenre jó a katalógus

Katalógusok

A katalógus a legjobb választás, ha a vállalat valamennyi termékét be szeretnéd mutatni. Ha a katalógus első lapjával sikerül lenyűgöznöd olvasóidat, akkor nyert ügyed van. Ide tedd a legjobb termékeidet és promócióidat, majd finoman csalogasd a vásárlókat az exkluzív ajánlatok felé.