Kapcsolat

Ők imádják beváltani a kedvezményes kuponokat! Szerző: rastera

Mindennapi 2019.07.05

Kuponok, voucherek – alig találni már olyan tárgyat vagy szolgáltatást, amelyet ne kínálnának kedvezménnyel akár a való életben, akár a virtuális térben. A vásárlók egy része jól használja a lehetőséget, másnak felesleges költekezést okoz a látszólagos spórolás.

Esküvő – 20 dollárból

Az egész világon dübörög a kuponbiznisz, hazánkban is hatalmas a kereslet a kedvezményes megoldásokra a szépségápolás, a gasztronómia, az utazás és ezen belül a wellness kategóriájában. A katalógus tervezés során is elsődleges a kuponok elhelyezése a cégek számára. Az Egyesült Államokban külön dokumentum-realityt készítettek az életformából Kuponzsonglőrök címmel, a lényege, hogy a szereplők minél több árut szerezzenek be minél olcsóbban. A legextrémebb példa az a vőlegény, aki a lakodalmon akart spórolni, ezért 20 dollárból, átszámítva alig több mint 5000 forintból próbálta meg kihozni élete nagy napját…

Ez az eset szélsőségnek számít, ám a kuponok virágkorukat élik. Elég elmenni valamelyik plázába a Glamour-napokra, hogy lássa az ember, mire képes valaki 20, 30, esetleg 50 százalékos kedvezményt hirdető termék promóció következtében.

Női sport a kedvezményvadászat

A helyzetet egy éve elemezte az Appspect Kft., amelynek több mint ezer magyar megkérdezésével készített kutatásából kiderült: honfitársaink közül minden második vett már igénye kuponos kedvezményt, a kuponozók kilencven százaléka nő.

Hogy jellemzően kik imádják beváltani a kedvezményes kuponokat? Az egyik típus a tudatos vásárlóé, amelynek szüksége van egy termékre, és utánanéz, hogyan lehetne azt a legolcsóbban beszerezni. Számára a kuponozás spórolást jelent.

Az impulzusvásárlók

Van, akit a kényszer visz rá a kuponkeresésre, hiszen más módon nem tudna megvásárolni egy szolgáltatást vagy tárgyat. Ők, ha nem találnak jelentős kedvezményt, amely átlagosan 50 százalék, el is tekintenek az adott áru beszerzésétől.

Olyan is létezik, aki épp a kedvezmény hatására kap kedvet valamihez. Az ilyen embereket impulzusvásárlóknak nevezik, az érzelmeik irányítják őket, de a végeredmény pozitív.

Kedvezmény helyett pénzpazarlás

Saját pénztárcájára nézve a legrosszabb az, aki csak és kizárólag érzelemből kuponozik, és egy látványos kedvezmény hatására megvesz bármit. Ennek két rossz mellékhatása lehet. Az egyik, hogy olyasmit vásárol, ami utána csak foglalja a helyet a lakásban. Felesleges pazarlás ez, a kuponozás lényegének ellentéte.

A másik kellemetlen velejáró még nagyobb butaság. Szintén az Appspect Kft. kutatásában olvasható: a kuponozók 80 százaléka már járt úgy, hogy hiába vette meg a vouchert, saját hibájából nem tudta azt beváltani. A becslés szerint 6 milliárd forint veszteséget termeltek ezzel önmaguknak a magyar vásárlók.

Mindenesetre, ha Neked vagy cégednek kupont, prospektust vagy akciókat hirdető plakátokat kell nyomtatni, tudod, hogy hol keressen bennünket.